"Bezchmurnie" - gry i zajęcia w terenie

 

Zabieramy dzieci w teren, by wokół wybranego tematu uczyć, bawić i oswajać z przyrodą. Rozruszamy nawet tych, którzy nie cierpią spacerów.

Ruch na świeżym powietrzu, zabawy i przygody przeżywane na łonie natury budują miłe skojarzenia i owocują zamiłowaniem do natury w dorosłości. Parki, las, tereny zielone mogą być scenerią do zabaw, której nie da się powtórzyć w pomieszczeniach. Przestrzeń daje możliwość energicznych reakcji, wyładowania emocji. Wysiłek fizyczny sprawia, że sukcesy i nagrody smakują intensywniej.


Znamy te zmartwienia:

  • dzieci chętnie rezygnują z podwórka na rzecz komputera
  • nie używają właściwej im wyobraźni w zabawach
  • trudno skłonić je do wysiłku fizycznego, marudzą w czasie spacerów

 

Co proponujemy?

  • pobudzenie wyobraźni (opowieść, skromne środki, wcielenie w rolę)
  • elementy teatru (spotykanie przebranych postaci, przygotowywanie scenek)
  • cel marszu lub wycieczki (w zabawie dążymy do zdobycia czegoś, odnalezienia)
  • tajemniczość (uwielbiane przez dzieci skradanie, chowanie, poszukiwanie, podchody)
  • rozładowania napięć w grupie
  • dziecięce formy ekspresji (piosenki, okrzyki, pląsy)

 

Zajęcia dla szkół podstawowych:

Nasze 2-3 godzinne zajęcia w terenie dostarczą niezapomnianych dziecięcych przeżyć. Pomogą też z pewnością w integracji klasy.

 

Tematy w bieżącej ofercie:

JAK UŚMIECHA SIĘ KOŃ

Spotkanie w stajni TKKF „Hubert” nad jez.Czerniakowskim, zapoznanie z końmi, ze zwyczajami jeździeckimi, quiz, przejażdżka na wierzchowcu pod okiem instruktora, zabawy i śpiewy przy ognisku, gra „Tajemnica zaginionych kiełbasek”, poczęstunek.

Cena ok. 30 zł od dziecka.


Premiera: czerwiec 2011

GRA FOTOGRAFICZNA

Terenowa gra fotograficzna. W parku lub innej atrakcyjnej przestrzeni niedaleko szkoły dzieci będą poszukiwać fragmentów architektonicznych lub przyrodniczych widocznych na fotografiach. Tajemnicze mapy i ukryte skarby wzmogą motywację do przemierzania odległości. Klasa podzielona będzie na 3 grupy do 10 osób.

Cena: ok. 300 zł.


Premiera: pażdziernik 2013

SKRADZIONY KALUMET

Co roku dwa plemiona indiańskie spotykały się, aby wypalić kalumet – świętą fajkę pokoju i w ten sposób utrwalić pokój między sobą. Jednakże tego roku, tuż przed świętem, ktoś wykradł kalumet. Najwyraźniej chciał znowu zburzyć wątłą zgodę i doprowadzić do rozlewu krwi.....

Fabuła gry oparta jest na baśni indiańskiej ze zbioru "Dar Totemów" V.Hulpacha (Wyd. Media Rodzina)


Zabawę w terenie poprzedzamy zajęciami w szkole (45 min) poświęconymi kulturze Indian Ameryki Północnej. W czasie spotkania dzieci uczą się indiańskich okrzyków i piosenki, przygotowują przebrania, biorą udział w opowiadaniu historii o skradzionej fajce pokoju (kalumecie). Kulminacyjnym momentem jest przybranie indiańskiego imienia.


Zabawa w lesie odbywa się w podziale na grupy (odrębne plemiona). Grupy mają do przebycia trasę
według indiańskiej mapy, wskazówek spotkanych postaci i znaków w terenie. W drodze dzieci tropią ślady, wykonują zadania sprawnościowe, konstruują totemy, spotykają Wielkiego Szamana i Szarą Sowę. Uczestniczą w indiańskich podchodach (zabawa z cichym skradaniem). Celem każdej grupy jest odnalezienie Przebiegłego Niedźwiedzia i odebranie mu skradzionego kalumetu. Na koniec czeka wszystkich ognisko z indiańskimi tańcami, wypaleniem fajki pokoju i pieczeniem kiełbasek z bizona.

Cena: ok. 25 zł od dziecka

Premiera: czerwiec 2012